Stránky

úterý 15. května 2012

Dalši data z TNS Mobile Life

Mobile Life je dlouhodobá studie, která proběhla v 58 zemích světa mezi 48 tisíci mobilních uživatelů a zahrnula díky TNS Aisa i Českou republiku.

A jak jsou na tom vlastně Češi s mobilními telefony?

Zjistili jsme, že telefon starší než 3 roky stále používá 34 % Čechů a 25 % Slováků, přičemž globální průměr z 58 zemí je jen 20 procent.

Češi tedy své mobilní telefony často nemění, ale co jsou ty hlavní důvody, pokud se rozhodnou například pro nový chytrý telefon?
Pro 41 % Čechů je hlavním důvodem přístup k emailu, následuje nutná potřeba nového telefonu (36 %) a potřeba surfovat na internetu (34 %).

V následujících 6 měsících si nový smartphone koupí 8 % Čechů, 16 % Slováků a Američanů a dokonce 23 % Brazilců.

Ale kolik jsme ochotni utratit za nový chytrý telefon?

38 % Čechů nám řeklo, že maximálně 4000 – 5999 Kč. Oproti tomu například
44 % Američanů je ochotno zaplatit jen 2000 – 3999 Kč.

To vysvětluje i volbu mobilního operačního systémů na který by rádi v budoucnu uživatelé smartphonů přešli. 30 % nám totiž řeklo Android, 20 % Windows Phone 7 a 14 % Apple iOS.

A jaké typy aplikací mají do budoucna na mobilních telefonech největší potenciál?

Jsou to bezesporu lokalizační služby. Téměř jedna pětina (19 %) z 6 miliard uživatelů mobilních telefonů je již používá a více než trojnásobek (62%) to plánuje v dohledné budoucnosti. V České republice je chce v budoucnosti používat dokonce 76% lidí.

Globálně se již 13 % uživatelů sociálních sítí „čekuje” (tj. sděluje svou aktuální polohu) pomocí služeb Foursquare nebo Facebook Places - oproti roku 2011 byl zaznamenán nárůst o 50 %. V České republice se v současné době pomocí mobilního telefonu „čekuje“ 9 % lidí.

Uživatelé lokalizačních služeb zjistili, že sdílením své polohy mohou získat i výhody od značek a obchodníků – potvrdilo se, že jeden z osmi (12,5 %) sdílí svou polohu „výměnou“ za speciální nabídku nebo slevu.

Ale Mobile Life nejsou „jen“ data z 58 zemí světa, jsou to i doporučení k aktivaci obchodní a marketingové strategii na mobilních zařízeních. S tím Vám TNS Aisa velmi ráda pomůže.

Článek byl napsán pro novinky.cz